torsdag 30. juli 2009

Rundefjellet og Rundøy fyr

Den første friluftsturen vår i ferien gjekk til fugle- og skatteøya Runde i Herøy kommune. I fuglekoloniane og den 300 m stupbratte Rundebranden er det observert 240 forskjellige artar og 170 000 hekkende par. Lundefuglen er den mest talrike. Rundefjellet er Norges sørlegaste og lettaste tilgjengelege fuglefjell.

Øya har også Norges 4. eldste fyr og losstasjon med gamle tradisjonar inntil 1998. Fyret fungerer i dag som DNT-hytte tilhøyrande Ålesund og Sunnmøre turistforening.

Det er mange merka turløyper på Rundefjellet, alt etter kva du vil sjå og kor langt du vil gå. Dei merka turane startar ved Goksøyr, rett etter Goksøyr camping. Dei fleste stiane leiar naturleg nok mot gode utsiktspunkt for å studere fuglelivet. Stiane er lettgåtte og passar for dei fleste. Det er ein litt hard start med ein litt bratt bakke, men når du har gått opp den, er det tyngste gjort. Og du vert belønna med flott utsikt for kvart steg du tar!

Vi ynskte sjølvsagt å ta turen til Rundøy fyr. Du må rekne 1 - 1 1/2 timars gange ein veg. Då været ikkje hadde vore av det beste, hadde vi ikkje tenkt å ta veslejenta med og i staden gå turen på omgang. Steffen gjekk først, men etter vel ein halvtimes gange, kunne han formidle at sola skein og det var heilt vindstille. Derfor laga eg meg klar, tok Sanna Oliva i bæreselen og byrja på turen eg også.

For å kome til fyret, må du gå over eit høgdedrag før du startar nedstigninga mot sjøen igjen. På veg ned frå høgdedraget og rett før siste nedstigninga mot fyret, kom Steffen meg i møte. Han hadde då vore nede til fyret -han overtok veslejenta og returnerte med henne til bilen, medan eg gjekk vidare til fyret.

Trass i det dårlege været som hadde vore, var det mange som hadde overnatta i fyrvoktarbustaden. Det var mange barnefamiliar, og dette er ein tur som absolutt eignar seg for barn.

På vegen tilbake tok eg turen oppom Rundebranden, noko som absolutt er å tilrå, og det gjer ikkje turen noko spesielt lenger då du berre går ein litt annan veg tilbake. Du får då også med deg det fanastiske fuglelivet som er på øya.

Om du likar kombinasjonen hav og fjell, er dette ein tur å ta med seg. Du kjem ikkje høgare enn ca. 300 meter, men med dei naturopplevingane du får på kjøpet, så er dette mykje flottare enn mang ein topptur! Og utsikta er minst like vidstrakt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Eg vert veldig glad om du har lyst til å leggje igjen ein kommentar når du har vore innom bloggen min! Og kom gjerne med spørsmål om turar og turmål :)!