tirsdag 19. oktober 2010

Boka "Fjellbarna"


Som eg skreiv i eit innlegg for ei stund sida, bestilte eg den nye boka "Fjellbarna" av Eivind Eidslott som blei lansert no i oktober. Den kom i posten for ei stund sida, og i helga las eg gjennom den. Boka er ei inspirasjonskjelde i forhold til å få barn med ut på tur, og viser kanskje først og fremst at det meste er mogeleg. Du blir presentert for ei rekkje ulike aktivitetar som alpint, rumpeakebrett, innandørs klatring, langrenn, teltturar, fotturar, sykkelturar, fisketurar osb. I tillegg er det fleire intervju med ulike "friluftsfamiliar". Alle dei flotte bileta i boka, gjer at du nesten kan leve deg inn i dei ulike aktivitetane.


Spesielt godt likte eg føreordet av Stein P. Aasheim. Han peikar på eit par ting som eg er heilt einig i, og eg tillèt meg å referere nokre utdrag av føreordet:


"Barn ingen hindring" heter det. Hvem i all verden har funnet på det uttrykket? Hvem har kommet på den tanken at barn er forbundet med hindringer og begrensninger? Barn lukker ikke dører. De åpner dem. Barn åpner dører som du ikke engang visste eksisterte. Barn gir voksne tilgang til en helt ny verden. Bare de får sjansen.


....Og så gjør Eivind en ting til: Han punkterer dette stadig gjentatte utsagnet: "Vi må bare vente til ungene blir litt større". Hørt den? For da husker de liksom bedre. Og det gjør de ganske sikkert. Jo lenger du venter, desto mer husker du. I mellomtiden går familien glipp av det ene eventyret etter det andre. Og etterpå vet verken de eller du om de hadde husket, for det er ingen opplevelser å huske."


Eg kunne ikkje vore meir einig, og spesielt det siste utsagnet har eg blitt møtt med. Det er fleire som, direkte eller indirekte, har ymta frampå at vi av og til kanskje er for aktive - at vi drar veslejenta vår med oss på for mange turar. Men tenk på alt vi hadde gått glipp av viss vi ikkje tok desse turane! Og ikkje minst, hadde veslejenta vår uttrykt stor grad av misnøye ved å bli dratt ut på tur, så hadde vi sjølvsagt ikkje gjort det. Tvert om, så kosar vi oss alle saman! Sjølv om ikkje Sanna Oliva sjølv vil huske desse turane, så har vi masse flotte bilete som vi kan sjå på og fortelje ho om det vi opplevde. Så "huskar" ho det likevel!


"Fjellbarna" er ei bok som du tar ut av bokhylla når du vil ha inspirasjon og motivasjon til å ta barna med på tur, og som du vil ha glede av å bla i mange, mange gonger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Eg vert veldig glad om du har lyst til å leggje igjen ein kommentar når du har vore innom bloggen min! Og kom gjerne med spørsmål om turar og turmål :)!