fredag 31. august 2012

Bjørsetfjellet og draumen om Jølstrafjella

Bjørsetstølen (760 moh)
I sommar/haust har vi hatt som målsetjing å prioritere ein del turar i fjella i Jølster. Vi har gått relativt mykje i fjella i Førde, Naustdal og Gaular, så der er vi godt kjende, men Jølster er enda eit (nesten) litt ukjend fjellområde for oss. Kanskje naturleg sidan vi har meir familiær tilknyting til desse tre første kommunane. Jølster er derimot eit fjelleldorado med fantastisk mange flotte fjell, så derfor burde vi absolutt gå meir i desse fjella.

Eg har liksom tenkt at eg nesten ikkje har gått på fjell i Jølster, men når eg byrjar å rekne på det så blir det faktisk nokre turar likevel: Eikåsnipa, Tindefjellet, Skryklingen over til Haukedalen, frå Longevasshytta og over Trollebottseggja til Gotdalsstøylen på Ålhus, Helgheimsstøylen og Skjorta, Lundeskaret og over til Sygnesand og til sist, Bolsetnipa. Så joda, litt turar i Jølster har det faktisk blitt opp gjennom åra. Men vi har så utruleg mange fjell på lista over turar vi gjerne skulle gått..... (joda, litt fjellgalne kan vi vel kanskje kallast....!)

Men det er mykje som skal klaffe for å få til desse turane: vi må ha barnepass, været må vere bra og det må ikkje vere låge tåkeskyer. Og alle desse tre tinga kan vere utfordrande å få til. Spesielt dei to siste: Slik det stort sett har vore i sommar, så har det vore einskilddagar der det er opplett og gjerne litt sol, men dei låge tåkeskyene forsvinn dessverre ikkje like fort!

I dag fekk vi likevel sjansen: Rett nok var det masse låge tåkeskyer, men litt utover dagen såg vi at dei var i ferd med å lette, så vi tok sjansen på at vi i alle fall kunne få oss ein kortare tur før ungane skulle hentast i barnehagen. Eg snakka om at vi kunne gå på Orkja, Steffen svara "ja", men då han køyrde oppover Jølstravatna, så vart det tydeleg at han hadde tenkt på Bjørsetstølen i staden. Begge stader låg fri for tåke nett då, så det var eigentleg det same kva vi tok. Så då vart det Bjørsetstølen og Bjørsetfjellet (1003 moh).

Her er fjellet eg trudde vi skulle på!
For å kome til Bjørsetstølen, køyrer du E39 til Ålhus (mellom Vassenden og Skei), og køyrer til toppen av hyttefeltet i Hegrenesåsen. Frå enden av vegen der, går det tydeleg merka sti oppover.
I starten av stien finn du informasjonstavle med oversiktsbilete av turen og kort turomtale. Det er utarbeida eit hefte som heiter "17 turområde i Jølster" kor du finn omtale av denne turen og andre turar. Heftet får du kjøpt hjå Jølster kommune, på turistkontoret og ulike butikkar i kommunen.

I heftet står det at du må rekne 3-4 timar t/r Bjørsetstølen. Vår konklusjon er at då har du veldig god tid! Litt turvante folk klarar dette fint på om lag 1,5 - 2 timar, men for personar som ikkje går så ofte i fjellet, kan nok 3 timar vere eit greitt utgangspunkt. Stien er god og tydeleg, og veldig grei å gå. Litt bratt stigning i starten, så eit flatare parti før du igjen stig litt bratt til du kjem over skoggrensa. Derifrå er det veldig lettgått og fint terreng vidare til stølen. Det er fleire flotte utsiktspunkt undervegs.

Restar av gamle murar
Jølster kommune har laga eit nytt turkart for kommunen. På dette kartet ser du at det også går sti frå Bjørsetstølen og vidare opp på Bjørsetfjellet. Sidan vi såg vi hadde tid til det, gjekk vi vidare oppover, og plutseleg var vi komne på topp-punktet på 1003 moh! Det er mogeleg å gå enda lenger innover fjellet, men på grunn av tåke, fann vi ut at det var greitt å snu (Dessutan hadde vi ikkje tid til så mykje meir!)

Tåka kom sigande, så då var det greitt å snu

På veg ned att forsvann tåka frå dei høgaste fjelltoppane, og vi fekk eit flott skue over vakre Jølster. Vel nede ved stølen igjen, tok vi ein matpause før vi sette kursen mot bilen.

Totalt på turen brukte vi om lag 3 timar inkludert pausane. Vi var godt nøgde med turen, og endeleg er vi i gong med nokre av Jølstrafjella, så får vi sjå kor mange fleire det blir i løpet av hausten!