søndag 18. november 2012

Ja, takk - begge deler: Moldurda (837 moh) og Dokka (756 moh)!

Dokka (756 moh) sett frå Ringstad
Ein av hausten sine vakraste fjelleventyr fekk vi i Askvoll, nærare bestemt Moldura og Dokka, med start i Holmedal. Begge toppane var førstegongsbestigning for vår del, og turar som vi har hatt på lista vår lenge. Då er det ekstra kjekt når det blir realitet og det klaffar med fantastisk flott vær!

Utgangspunktet vårt var turskildringa til Dokka som står i "Opptur Sogn og Fjordane" turnr. 17-05. Der startar turen til Dokka frå vassverket ovanfor garden Fossheim, ca. 2 km nord for Holmedal. Samtidig såg vi på kartet at også Moldura var fullt mogeleg å gå frå denne sida. Dermed bestemte vi oss for å prøve oss på begge toppane på same dag. Vi hadde ikkje noko turskildring for Moldura, ut i frå kartet rekna vi med at vi greitt skulle finne ein veg til toppen.

Skogsvegen mot Nyksvatnet - vi ser mot Moldurda
Ved vassverket på Fossheim, var det god plass til å parkere. Der sto det skilta til Nyksvatnet, og vi følgde den skogsvegen oppover. Ca. 5 minutt etter at vi starta, møtte vi eit par på veg ned att. Vi spurde dei om det var noko merkt eller tydeleg sti til Moldurda, og det var det. Dei sa vi skulle følgje skogsvegen/stien opp til Nyksvatnet (458 moh), og rett før vatnet gjekk det ei merka rute til høgre mot Moldura. På veg opp til Nyksvatnet, passerte vi Vikastølen.

Brua ved Vikastølen - Dokka i bakgrunnen
Og vi trengte slett ikkje å bekymre oss for å finne vegen, for det var god merking og tydeleg sti. Merkinga var trepinnar med raudmaling på, og vi kunne gå mest utan å tenkje på kor vi skulle ta vegen. Terrenget er lettgått med jamn stigning, så du stig raskt oppover. På veg oppover ser du til både Holmedalsstølen og Hålandsstølen.
God merking gjorde det enkelt å gå - vi er på veg oppover til Moldurda
Omlag halvvegs opp til Moldura frå Nyksvatnet, kom vi til eit stidele der det var merka Moldura i båe retningar, men der den eine ruta var merka "lett rute" og den andre "tung rute". Vi valte den tunge ruta då vi rekna med at det var ein kortare veg til toppen, om enn noko brattare stigning. Men det var relativt overkommeleg stigning også på den "bratte" ruta, så ein skal ikkje vere redd for å velje denne. Og før vi visste ordet av det, så var vi på toppen av Moldurda! Sidan Moldurda er er den høgaste toppen i dette fjellområdet mellom Førdefjorden og Dalsfjorden, så er utsynet vidt i alle retningar.

Alden er ei lett gjennkjenneleg landemerke!

Ved ein av vardane på Moldurda

Vi tok turen midt i oktober, og sjølv om det var strålande vær, så var det kald vind, og det freista ikkje med noko langvarig stopp på toppen. Det var i grunnen berre å setje kursen ned att og mot neste mål: Dokka.

Dokka sett frå Vikastølen
På retur frå Moldura gjekk vi same veg attende til Nyksvatnet som den vi gjekk opp. Nede ved Nyksvatnet var det nærast vindstille, så vi tok oss ein liten matpause ved hytta som ligg der.

Dei to hyttene ved Nyksvatnet (øverst) og hytta ved Vikastølen (nederst)

Nyksvatnet

Ved Nyksvatnet - Dokka i bakgrunnen
Ved hytta og over demninga, var det lett å sjå dei raudmerka trepinnane som viste vegen mot Dokka. Også her var det tydeleg sti, og moderat og jamn stigning gjorde det lett å gå - ja, det var nesten så vi flaug bortetter....;) Og når ein berre kan følgje stien utan å tenkje seg meir om, så kan ein verkeleg nyte turen til fulle!

Og om vi var nøgde med utsikta på Moldura, så vart vi endå meir betatt av utsikta vi fekk på Dokka! Den var rett og slett storslagen: Austover ser vi fjellområda mellom Førdefjorden og Dalsfjorden, Dale sentrum kjem til syne, samt Flekkefjorden, Lihesten og øyane i Solund i sør, havranda i vest og oljeplattformene kunne sjåast med det blotte auget, Askvoll, Atløy og vidare nordover langs kysten. Og med ein rasteplass i ly for den verste vinden, kunne vi sitje og kose oss ei stund med resten av kaffien, nista og sjølvsagt sjokoladen!

Flott utsikt frå Dokka

"Ørna tek ikkje ungar!"

På veg ned fjellryggen frå Dokka
 - vi ser innover Dalsfjorden
Returen frå Dokka hadde vi planlagt å ta slik turen opp er skildra i Opptur-boka. Det vil seie å gå langs fjellryggen ned mot Fossheim. Vi fann ikkje noko tydeleg sti, men den var å sjå her og der. Så vi følgde den delvis nedover, men valte å setje kursen meir i retning Nyksvatnet etterkvart, slik at vi kom ned att på skogsvegen rett nedanfor Vikastølen. Deretter følgde vi skogsvegen attende til bilen.

I Opptur-boka er turen til Dokka skildra ved at ein går fjellryggen oppover, og at det er ein jamn bratt stigning oppover, men utan klyving. Vegen om Nyksvatnet er omtala som ein noko mindre bratt rute opp. Vår erfaring er at turen opp fjellryggen nok kan vere ei nokså tung rute, særskilt sidan det også er vanskeleg å finne stien. Og sjølv om du har flott utsikt over Dalsfjorden når du går fjellryggen, trur vi at dei fleste vil ha størst glede av turen ved å velje ruta om Nyksvatnet. Denne vil opplevast som lettare og enklare å gå. Utsikta får du uansett når du når toppen!

Og til sist: Her er det små avstandar mellom fjelltoppane, så kombinasjonen Moldurda - Dokka på ein og same dag er fullt mogeleg å klare - utan at du treng å vere i noko toppform for å klare det! Så vi seier berre: Ja takk, begge deler!

Turfakta:
Samla effektiv gangtid: ca. 3 timar
Total distanse: 10,6 km

Effektiv gangtid på dei ulike delmåla:
Fossheim - Nyksvatnet: ca. 25 minutt
Nyksvatnet - Moldurda: ca. 40 minutt
Nyksvatnet - Dokka: ca. 40 minutt
Dokka - Fossheim: ca. 40 minutt

Kartutsnitt over området - henta frå www.ut.no