fredag 7. august 2009

Eikelandsstølen - på heimlege trakter :)

I går var tante Mari barnevakt på formiddagen, og eg fekk med dermed ein trimtur på Hornnesstølen etter gamalt. Så reiste vi på overnatting på Eikeland, noko som medførte at eg også i formiddag kunne ordne meg med barnevakt slik at eg kunne ta meg ein liten tur på stølen "heime": Eikelandsstølen.

Eikeland ligg 6 km aust for Sande i retning Viksdalen, og på sørsida av Hestadfjorden, og er plassen der eg har vakse opp. I tilknyting til garden ligg Eikelandsfossen:


Eikelansfossen er ein av dei største fossane i Gaularvassdraget, med fall høgde på 15 meter. Og gjennomsnittleg vassføring i Juli månad på 75 m3/sek og i Januar 16 m3/sek.
Eikelandsfossen ligg i enden på Hestadfjorden og er godt merka frå vegen, det er også laga ein parkeringsplass med sti ned til fossen. Gaularvassdraget vart varig verna i 1993,etter mange års strid (
henta frå http://www.hestagrend.no/).

Men tilbake til stølsturen:

Turen startar på nabogarden, kalla "Bakkane". Den tyngste stigninga er i starten opp til ein kryssar elva, deretter er det lett og jamn stigning. Med litt tempo, gjer du unna turen på under ein halvtime, men i meir moderat gange kan du nok rekne ca. 45 min. Det er skogsveg i starten, som så går over til ein tydeleg sti. Stien forsvinn litt i dei siste myrane, men du er då komen så langt at du ser stølen, og då er det berre å gå strake vegen opp.
Vel framme på stølen, var det ei flott dame som helste på meg i eitt av selsvindauga, og eg helste tilbake via mobilkameraet:

På stølen står det i dag 2 stølshus, og du får flott utsikt mot Skudalen og Kjelstadnakken:



Om du ynskjer ein lengre tur, kan du gå vidare opp på Årnesholten (765 moh). Her er det ikkje alltid like tydeleg sti, så om du ikkje er van med å finne fram i fjellet på eiga hand, kan det vere greitt å gå turen med kjentfolk første gongen. På toppen er det flott utsikt - det vert hevda at du kan sjå 7 kyrkjesogn på godværsdagar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Eg vert veldig glad om du har lyst til å leggje igjen ein kommentar når du har vore innom bloggen min! Og kom gjerne med spørsmål om turar og turmål :)!